Beleidsstukken die relevant zijn voor het programma Sterk Techniekonderwijs.
Waar moeten scholen zich wettelijk voor verantwoorden? Wat is de ruimte die er binnen de regels bestaat?
Taak, opdracht en samenstelling van de adviescommissie.
Digitale kaart met een overzicht van alle regio’s.
Regioportretten gemaakt in een landkaart met daarin regiospecifieke gegevens.
In deze tool vindt u de leerlingenaantallen per vestiging.
Op deze pagina vindt u facts & figures van alle arbeidsmarktregio’s.
Voor regio’s is kosteloos ondersteuning beschikbaar om te helpen bij het maken en het realiseren van de plannen.
Overzicht van ondersteuners.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Hulpmiddelen om mee aan de slag te gaan.
Bekijk alle webinaropnames in de serie STO LIVE.
Nieuws over het project Sterk Techniekonderwijs.
Interessant nieuws uit de 74 regio´s.
Agenda met bijeenkomsten over het project Sterk Techniekonderwijs.
Georganiseerde bijeenkomsten in de 74 regio´s.
Activiteiten van het project Sterk techniekonderwijs.
Vlak voor de zomervakantie worden er met het overgrote deel van de 78 STO-regio’s reflectiegesprekken gevoerd om samen met betrokkenen uit de...
Bij de start van de transitiefase STO moesten regio’s voor de cofinanciering samenwerkingsovereenkomsten met het bedrijfsleven overleggen. Hoe is dit nu?
Vanuit de basisberoepsgerichte leerweg is het percentage leerlingen dat kiest voor een vervolgopleiding in de bètatechniek in de afgelopen jaren geleidelijk toegenomen...
In het voortgezet speciaal onderwijs (vso) is de instroom van jongeren die kiezen voor techniek relatief klein. De Sterk techniekonderwijs-regio Het Techniekloket...
Uit de instroomcijfers van DUO blijkt dat sinds 2016 het percentage leerlingen in leerjaar 3 van het beroepsgerichte vmbo toeneemt.
Dit digitale magazine over de samenwerking van het bedrijfsleven en M&T staat boordevol uitleg en praktijkvoorbeelden.
Bent u met een STO-activiteit in aanraking gekomen en vindt u het leuk zich daarover te laten interviewen?