Mooie samenwerking vmbo-bedrijfsleven-mbo in STO-regio Land van Cuijk en Noord-Limburg

Mooie samenwerking vmbo-bedrijfsleven-mbo in STO-regio Land van Cuijk en Noord-Limburg

Het bedrijfsleven in de regio is krachtig georganiseerd en er bestaat al jaren een goede samenwerking met het onderwijs als het over...

Samenwerking tussen primair onderwijs en vmbo

In een nieuwe serie staan inspirerende voorbeelden van samenwerking tussen de ketenpartners in de STO-regio’s centraal.

STO LIVE: “De samenwerking met het praktijkonderwijs en het VSO”

Directeur Stephan Haukes en intern begeleider Ed Weltevrede van de VSO-school Aventurijn in Nijmegen vertellen over wat STO voor de Aventurijn-leerlingen betekent...

Terugblik STO LIVE: “De samenwerking met het praktijkonderwijs en het VSO”

Directeur Stephan Haukes en intern begeleider Ed Weltevrede van de VSO-school Aventurijn in Nijmegen vertellen over wat STO voor de Aventurijn-leerlingen betekent...

Paneldiscussie op de landelijke dag van Sterk Techniekonderwijs

Op maandag 19 september 2022 vond de landelijke dag van Sterk Techniekonderwijs plaats in het Museum Speelklok in Utrecht.

Landelijke dag Sterk Techniekonderwijs: Een dag vol schwung

De Landelijke Dag Sterk Techniekonderwijs in het Utrechtse Museum Speelklok bood in een compact programma een overzicht van de stormachtige ontwikkeling van...

Structurele middelen voor STO

Tijdens de landelijke STO-dag, 19 september 2022, sprak Jan van Nierop hierover met Itgen Hansen, beleidsmedewerker STO bij OCW.

Is een samenwerkingsovereenkomst verplicht?

Bij de start van de transitiefase STO moesten regio’s voor de cofinanciering samenwerkingsovereenkomsten met het bedrijfsleven overleggen. Hoe is dit nu?

Samen leren in het Techlab Eelde

Zelf dingen maken, uitproberen en ontdekken dat techniek leuk en spannend is, daar gaat het om in het Techlab in Eelde.

Het Bouwhuis: Leerlingen en studenten renoveren échte woningen

De naam is even simpel als briljant: Het Bouwhuis. Een project dat al ruim vijftien jaar bestaat en een begrip is in...