Docententoolkit: Samen (regionaal) opleiden

Docententoolkit: Samen (regionaal) opleiden

Docenten techniek in het vmbo volgen vaak een andere route naar het docentschap dan de “traditionele” route via het voortgezet onderwijs naar...

Docententoolkit: Begeleiden van zij-instroom

Veel zij-instromers in het technisch vmbo verlaten binnen een paar jaar het onderwijs weer. Om het docententekort duurzaam te verminderen moet er...

Docententoolkit: Imago en beeldvorming

Bij het aantrekken van nieuw talent voor het onderwijs helpt een algemeen positief imago van de sector.

Docententoolkit: Nieuwe doelgroepen interesseren

Eén van de manieren om het tekort aan docenten op te lossen is het werven van nieuwe talenten voor het onderwijs. Maar...

Hybride docentschap draait om wisselwerking en kennisdeling

Er wordt steeds meer ingezet op het werven en binden van hybride docenten. Zij hebben een grote meerwaarde voor de samenwerking tussen...

Interview met Rob Fastenau

‘Online onderwijs is belangrijk voor een leven lang ontwikkelen.’ Rob Fastenau studeerde natuurkunde aan de TU Delft. Hij was groepsleider bij Philips...

Keuzevakken in samenwerking met het bedrijfsleven (Eric Raanhuis en Stefan Dries)

Op dinsdag 20 april 2021 vond het STO LIVE-webinar ‘Keuzevakken in samenwerking met het bedrijfsleven’ plaats.

STO LIVE: Keuzevakken in samenwerking met het bedrijfsleven (Rutger Ravenhorst en Wim Meijnen)

Op dinsdag 20 april 2021 vond het STO LIVE-webinar ‘Keuzevakken in samenwerking met het bedrijfsleven’ plaats.

Kritische bevragingen bij eerste intervisiebijeenkomsten

Er zijn inmiddels enkele STO-intervisiebijeenkomsten georganiseerd. Twee deelnemers vertellen waarom ze deelnemen en wat de eerste bijeenkomst opleverde.

Een terugblik op een jaar STO: Jan van Nierop, programmaleider landelijk ondersteuningsteam

Een terugblik op een jaar STO: Jan van Nierop, programmaleider landelijk ondersteuningsteam