Borging: van levensbelang voor Sterk Techniekonderwijs

Borging: van levensbelang voor Sterk Techniekonderwijs

“Met borging moet je eigenlijk al beginnen wanneer je start met een project”, aldus Margot Felix, onderzoeker, adviseur en programmamanager innovatie bij...

Het achtje op orde. Organiseer het commitment in leerlabs

Zes regionale leerlabs zijn aan de slag met doorlopende leerlijnen. Esther Klaster, adviseur bij Common Eye en expert op het gebied van...

Hybride docentschap draait om wisselwerking en kennisdeling

Er wordt steeds meer ingezet op het werven en binden van hybride docenten. Zij hebben een grote meerwaarde voor de samenwerking tussen...

Interview met Rob Fastenau

‘Online onderwijs is belangrijk voor een leven lang ontwikkelen.’ Rob Fastenau studeerde natuurkunde aan de TU Delft. Hij was groepsleider bij Philips...

Een terugblik op een jaar STO: Jan van Nierop, programmaleider landelijk ondersteuningsteam

Een terugblik op een jaar STO: Jan van Nierop, programmaleider landelijk ondersteuningsteam

Een terugblik op een jaar STO: Lenie van Lieverloo, landelijk ondersteuner

Lenie van Lieverloo is landelijk ondersteuner en programmamanager regio Gorinchem/Altena.

Een terugblik op een jaar STO: Leen van Duijn, landelijk ondersteuner

Van Duijn vindt dat er, ondanks corona, knap werk wordt geleverd, maar ziet ook dat de verschillen tussen regio’s groter zijn geworden.

Een terugblik op een jaar STO: Leen Prins, landelijk ondersteuner

Een bedrijfsbezoek kan jongeren een beter idee geven van de werkvloer waar ze later mogelijk zelf terecht komen. Maar in tijden van...

Met 36 jaar technische praktijkervaring voor de klas

Er zijn te weinig techniekdocenten in het vmbo en mbo in Nederland. Technische branches en lerarenopleidingen werken daarom samen om technici op...

Adri den Braber en Esther Klaster over training ‘Samen veranderen’

De training ‘Samen veranderen’ is gericht op programmamanagers en projectleiders van STO-regio’s.