Beleidsstukken die relevant zijn voor het programma Sterk Techniekonderwijs.
Samenstelling commissie en meer informatie over de leden.
Digitale kaart met een overzicht van alle regio´s.
Regioportretten gemaakt in een landkaart met daarin regiospecifieke gegevens.
In deze tool vindt u de precieze leerlingenaantallen per vestiging.
Op deze pagina vindt u facts & figures van alle arbeidsmarktregio’s.
Voor regio’s is kosteloos ondersteuning beschikbaar om te helpen bij het maken en het realiseren van de plannen.
Overzicht van ondersteuners/coaches.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Hulpmiddelen om mee aan de slag te gaan.
Bekijk alle webinaropnames in de serie STO LIVE.
Nieuws over het project Sterk Techniekonderwijs.
Interessant nieuws uit de 78 regio´s.
Agenda met bijeenkomsten over het project Sterk Techniekonderwijs.
Georganiseerde bijeenkomsten in de 78 regio´s.
Activiteiten van het project Sterk techniekonderwijs.
Voor de planvorming van de nieuwe fase van STO 2025-2029 wordt er in de regiovisie o.a. gevraagd naar een overzicht van de instroomcijfers van het vmbo, de doorstroomcijfers naar het technisch mbo en de vraag van de arbeidsmarkt, onderbouwd met kwantitatieve en kwalitatieve gegevens. Om de regio’s hier zoveel mogelijk in te ondersteunen zijn de regioportretten en arbeidsmarktcijfers ter beschikking gesteld.
Nieuw daarbij zijn duidelijkere overzichten van het aantal leerlingen per regio, profiel en leerweg in schooljaar 2023-2024:
En de ontwikkeling van het leerlingenaantal in de afgelopen 10 jaar in de beroepsgerichte profielen per STO-regio:
Deze dashboards zijn ook te downloaden als Excel of als afbeelding en direct te gebruiken in de regiovisie voor de volgende fase van STO.
Arbeidsmarktcijfers zijn te vinden via de onderstaande link:
Wilt u toch liever een kijkje nemen in de bekende regioportretten?
Er staat een team van ondersteuners klaar met verschillende expertises.
Bekijk de leerlingen per vestiging, leerlingstromen en arbeidsmarktinformatie.