Beleidsstukken die relevant zijn voor het programma Sterk Techniekonderwijs.
Samenstelling commissie en meer informatie over de leden.
Digitale kaart met een overzicht van alle regio´s.
Regioportretten gemaakt in een landkaart met daarin regiospecifieke gegevens.
In deze tool vindt u de precieze leerlingenaantallen per vestiging.
Op deze pagina vindt u facts & figures van alle arbeidsmarktregio’s.
Voor regio’s is kosteloos ondersteuning beschikbaar om te helpen bij het maken en het realiseren van de plannen.
Overzicht van ondersteuners/coaches.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Hulpmiddelen om mee aan de slag te gaan.
Bekijk alle webinaropnames in de serie STO LIVE.
Nieuws over het project Sterk Techniekonderwijs.
Interessant nieuws uit de 78 regio´s.
Agenda met bijeenkomsten over het project Sterk Techniekonderwijs.
Georganiseerde bijeenkomsten in de 78 regio´s.
Activiteiten van het project Sterk techniekonderwijs.
Tijdens en na het webinar van woensdag 7 december kwamen er veel enthousiaste reacties binnen van mensen die graag aan de slag willen met innovatieve technieken om hun leerlingen up-to-date onderwijs te geven én goed voor te bereiden op technische opleidingen en beroepen.
Ewout Warringa legde uit wat er allemaal mogelijk is zonder dat er grote installaties geïnstalleerd worden of grote uitgaven gedaan worden. Hij vertelde wat er allemaal onder XR verstaan wordt en waar dat in de beroepspraktijk gebruikt wordt, maar ook dat leerlingen sommige dingen sneller begrijpen als ze het in 3D zien.
Marco van Wijngaarden en Tjaart Venema legden uit wat een immersive room is en voor welke toepassingen die gebruikt kan worden. In een immersive room is leren leuk, maar ook intensief en effectief en op de school van Marco van Wijngaarden gaan MVI-leerlingen de kamer programmeren en kunnen HBR leerlingen er gebruik van maken, naast alle andere leerlingen en scholen die van harte welkom zijn. Henrique Dekkers vertelde dat in de regio Haaglanden vijf hotspots zijn op vijf verschillende plaatsen met een verschillende insteek, zodat ze elkaar aanvullen en door de hele regio gebruikt kunnen worden. Het Francoise Vatel College van Marco van Wijngaarden is er daar een van.
De verhalen vulden elkaar mooi aan en lieten zien dat VR niet beter is dan een immersive room. Elke virtuele omgeving heeft zijn eigen toepassing en het is de kunst om het juiste middel op de juiste manier in te zetten en daarmee vooral te beginnen, want wachten tot alles uitontwikkeld is, is onmogelijk in een snel veranderende wereld.
Aan het eind van het webinar riep Jacqueline Kerkhoffs alle kijkers op de inventarisatie in te vullen. Met deze inventarisatie proberen we zicht te krijgen op wat er allemaal al in scholen aanwezig is aan hard- en software. De inventarisatie vormt het startpunt van de ontwikkeling van een platform waarop content staat die door alle docenten gebruikt kan worden en past bij het vmbo en zijn examenprogramma’s.
De vragenlijst is inmiddels gesloten.
Bekijk het webinarEen webinar in de serie STO LIVE gemist? U kunt ze allemaal nog terugkijken.
Geïnteresseerd in komende webinars? Kijk dan in de agenda. U kunt zich al aanmelden.