In Meppel gaan scholen niet langer zelf op zoek naar stageplekken, maar neemt het Stagebureau deze taak op zich.
Jasper Kooper is regio-adviseur voor STO, onderwijsontwikkelaar en beeldend kunstenaar. Eerder dit jaar gaf hij elf lessen in het basisonderwijs.
Welke afspraken kunnen er gemaakt worden tussen partners in de regio en hoe kunnen kunnen die afspraken eruit zien?
In Noordoost-Brabant wordt binnen Mobiliteit & Transport veel samengewerkt tussen het mbo en het vmbo.
In Venlo delen het vmbo en mbo het 'Technodome', een pand waarin leerlingen binnen Mobiliteit & Transport kunnen leren in een nagebootst...
Als dit wetsvoorstel wordt aangenomen wordt het voor de basisberoepsgerichte leerweg, mogelijk een doorlopende leerroute vorm te geven.
Het Vakcollege Maarsbergen heeft met de School voor Techniek van MBO Amersfoort en Bouwmensen Amersfoort een doorlopende leerroute voor de bouw ingericht.
Hoe krijg je meer leerlingen enthousiast voor techniek? Bijvoorbeeld met een Technology Hotspot, waar ze zien hoe leuk nieuwe technologieën zijn.
In Hoogeveen wordt volop ingezet op samenwerking, niet alleen met mbo’s maar ook met vo’s en het bedrijfsleven.
In het boekje ‘Wat moet en wat mag? De samenwerking tussen vmbo en mbo’ is op een rijtje gezet wat de regels...