STO LIVE: Hoe framing het kiezen voor techniek door ouders kan beïnvloeden (Johan Dekker en Erik de Mink)

STO LIVE: Hoe framing het kiezen voor techniek door ouders kan beïnvloeden (Johan Dekker en Erik de Mink)

Op woensdag 1 december 2021 vond het STO LIVE-webinar ‘Hoe framing het kiezen voor techniek kan beïnvloeden’ plaats.

Gezocht: leerlingen, docenten of ouders met STO-ervaringen

Bent u met een STO-activiteit in aanraking gekomen en vindt u het leuk zich daarover te laten interviewen?

Bekijk het webinar: hoe maken we leerlingen enthousiast voor techniek?

Op 25 november vond het webinar plaats over het interesseren van andere dan de gebruikelijke doelgroepen voor techniek.

Fawaka wil leerlingen, maar ook ouders triggeren met techniek

Fawaka Ondernemersschool diende een plan in om kinderen met een migratieachtergrond in aanraking te laten komen met techniek.

Hebben ouders invloed op de profielkeuze van hun kinderen?

Deze vraag stond centraal in een onderzoek dat SEOR uitgevoerd heeft in opdracht van Sterk Techniekonderwijs.

Ouders en profielkeuze, hoeveel invloed hebben ze?

Welke rol spelen ouders bij de profielkeuze van hun kind in het vmbo? En in hoeverre heeft beeldvorming over techniek hier invloed...

Moeder/dochterdag bij (opleidings)bedrijf

Op 15 mei kregen meiden én hun moeders tijdens een doe- en beleefmiddag de kans om kennis te maken met de techniek.

Moeder/dochterdag bij (opleidings)bedrijf: een formule voor succes!

Op 15 mei kregen meiden én hun moeders tijdens een doe- en beleefmiddag de kans om kennis te maken met de techniek.

Praktijkbeschrijving pilot po-vmbo met basisschool De Vijf Sterren en Bredero Beroepscollege

Het Bredero Beroepscollege en Stichting Wijsneus voerden een techniekproject in samenwerking met het basisonderwijs uit.