Beleidsstukken die relevant zijn voor het programma Sterk Techniekonderwijs.
Waar moeten scholen zich wettelijk voor verantwoorden? Wat is de ruimte die er binnen de regels bestaat?
Taak, opdracht en samenstelling van de adviescommissie.
Digitale kaart met een overzicht van alle regio’s.
Regioportretten gemaakt in een landkaart met daarin regiospecifieke gegevens.
In deze tool vindt u de leerlingenaantallen per vestiging.
Op deze pagina vindt u facts & figures van alle arbeidsmarktregio’s.
Voor regio’s is kosteloos ondersteuning beschikbaar om te helpen bij het maken en het realiseren van de plannen.
Overzicht van ondersteuners.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Hulpmiddelen om mee aan de slag te gaan.
Bekijk alle webinaropnames in de serie STO LIVE.
Nieuws over het project Sterk Techniekonderwijs.
Interessant nieuws uit de 74 regio´s.
Agenda met bijeenkomsten over het project Sterk Techniekonderwijs.
Georganiseerde bijeenkomsten in de 74 regio´s.
Activiteiten van het project Sterk techniekonderwijs.
                                                            Scholen kunnen zich aanmelden voor de LAKS-monitor 2026. De LAKS-monitor is een tevredenheidsonderzoek voor en door leerlingen. Leerlingen worden via een digitale enquête gevraagd aan te geven hoe tevreden ze zijn over verschillende thema’s, zoals sfeer en veiligheid, inspraak, lessen, toetsen en docenten.
Naast het (landelijk) in kaart brengen van de tevredenheid van leerlingen heeft de LAKS-monitor als doel om de leerlingenparticipatie te verhogen, onder andere via de resultaten website. Aan de hand van de resultaten van de monitor kunnen leerlingen met hun school in gesprek gaan.
De LAKS-monitor kan worden ingevuld tussen 3 november 2025 en 30 april 2026. De landelijke resultaten worden gepresenteerd in een overzichtelijke rapportage (juni 2026).
Deelname aan de LAKS-monitor is kosteloos.
Er staat een team van ondersteuners klaar met verschillende expertises.
Bekijk de leerlingen per vestiging, leerlingstromen en arbeidsmarktinformatie.