Een dag vol uitdaging en inspiratie voor de leerlingen van leerjaar 3 en 4 PIE!
Hoe ontwerp je een duurzaam en toekomstbestendig openbaar toilet dat écht aansluit op de wensen van gebruikers én de eisen van de gemeente Gooise Meren waar Bussum onderdeel van uit maakt?
Op vrijdag 21 maart 2025 was het zover: de nieuwbouw van De Marke ging officieel de lucht in!
Bij PIE komen drie vakgebieden bij elkaar. Metaal, elektrotechniek en installatietechniek. Dat zorgt voor een grote hoeveelheid vakspecifiek gereedschap.
Alle leerlingen van alle profielen kunnen kiezen voor het keuzevak Robotica.
Door STO Twente weten ook de vmboscholen in Almelo en omstreken SMEOT inmiddels goed te vinden voor het keuzedeel MIG/MAG lassen.
T. Stork College en SMEOT sloegen de handen ineen met het Museum Hengelo.
Sinds vorig schooljaar is het keuzevak Autoschade en Spuiten als pilot succesvol ingevoerd, bijvoorbeeld Canisius Tubbergen is hier actief mee.
Ook het twentse Praktijkonderwijs kent technische pareltjes. Neem Mohammad Al Fadous van de afdeling Metaal op het OSG ’t Genseler.
STO Rijssen-Holten nodigde in mei alle derdejaars tl-leerlingen in hun regio uit om deel te nemen aan de Techniek Carrousel.
Bouwmensen Almelo is een actieve partner van STO Twente. Al geruime tijd past Bouwmensen Almelo XR-brillen succesvol toe in haar mbo-lessen.
De regio Almelo e.o. versterkt voortdurend de banden met de techniekbedrijven waar zij mee samenwerkt.
STO Twente biedt heel veel kansen aan vmbo-leerlingen en ook aan hun techniekdocenten.
STO Enschede organiseerde haar jaarlijkse Netwerkdag op woensdag 18 juni. Een hoge opkomst en een uitdagend programma zorgden voor mooie conclusies.
Al drie jaar nodigt Twents Carmel College Potskampstraat leerlingen van Twents Carmel College Praktijkonderwijs Leliestraat uit om hun PIE-certificaat te halen.
Ietsje later dan de landelijke Girls’ Day vertrok op 3 juni 2025 een bus met enthousiaste meiden van De Waerdenborch Goor en Holten naar De Gieterij van ROC van Twente in Hengelo.
Veel regio’s willen AI toepassen in hun techniekonderwijs, maar hoe?
Elke subregio van STO Twente kent zijn specifieke uitdagingen. Zo zag STO Enschede de contacten met het PO structureel achterblijven, er ontstond weinig samenwerking.