Beleidsstukken die relevant zijn voor het programma Sterk Techniekonderwijs.
Samenstelling commissie en meer informatie over de leden.
Digitale kaart met een overzicht van alle regio´s.
Regioportretten gemaakt in een landkaart met daarin regiospecifieke gegevens.
In deze tool vindt u de precieze leerlingenaantallen per vestiging.
Op deze pagina vindt u facts & figures van alle arbeidsmarktregio’s.
Voor regio’s is kosteloos ondersteuning beschikbaar om te helpen bij het maken en het realiseren van de plannen.
Overzicht van ondersteuners/coaches.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Hulpmiddelen om mee aan de slag te gaan.
Bekijk alle webinaropnames in de serie STO LIVE.
Nieuws over het project Sterk Techniekonderwijs.
Interessant nieuws uit de 78 regio´s.
Agenda met bijeenkomsten over het project Sterk Techniekonderwijs.
Georganiseerde bijeenkomsten in de 78 regio´s.
Activiteiten van het project Sterk techniekonderwijs.
De provincie Drenthe verdubbelt de komende jaren de N34 tussen Emmen en Coevorden. De provincie ziet bij dit project volop mogelijkheden om de leerlingen van de doorlopende leerlijn Techniek te betrekken. Aan de ene kant om hen te laten zien wat de provincie doet, kennis te delen over verschillende technische disciplines en aan te tonen dat je voor mooi technisch werk prima in Drenthe terecht kunt. Aan de andere kant ook om frisse ideeën en andere denkwijzen te oogsten als input. De aanpak richt zich op alle lagen van het onderwijs: leerlingen van primair tot voortgezet onderwijs, en van beroepsonderwijs tot hoger onderwijs, mogen meedenken en -doen.
De provincie Drenthe (Arbeidsmarkt en Onderwijs) liet een filmpje maken over het project N34. Het project N34 is een van de projecten die de provincie Drenthe samen met ondernemers, onderwijs- en kennisinstellingen, gemeenten en UWV in Drenthe en Noord-Nederland uitvoert. Het doel is een arbeidsmarkt met voldoende aanbod van goed geschoold personeel en banen die aansluiten bij opleiding en competenties.