Beleidsstukken die relevant zijn voor het programma Sterk Techniekonderwijs.
Waar moeten scholen zich wettelijk voor verantwoorden? Wat is de ruimte die er binnen de regels bestaat?
Taak, opdracht en samenstelling van de adviescommissie.
Digitale kaart met een overzicht van alle regio’s.
Regioportretten gemaakt in een landkaart met daarin regiospecifieke gegevens.
In deze tool vindt u de leerlingenaantallen per vestiging.
Op deze pagina vindt u facts & figures van alle arbeidsmarktregio’s.
Voor regio’s is kosteloos ondersteuning beschikbaar om te helpen bij het maken en het realiseren van de plannen.
Overzicht van ondersteuners.
Hoe doen anderen het? Inspirerende voorbeelden en bruikbare handvatten uit de praktijk.
Hulpmiddelen om mee aan de slag te gaan.
Bekijk alle webinaropnames in de serie STO LIVE.
Nieuws over het project Sterk Techniekonderwijs.
Interessant nieuws uit de 74 regio´s.
Agenda met bijeenkomsten over het project Sterk Techniekonderwijs.
Georganiseerde bijeenkomsten in de 74 regio´s.
Activiteiten van het project Sterk techniekonderwijs.
In theorie is het mogelijk dat een uitgewerkt plan afgekeurd wordt c.q. dat de regio een herstelopdracht krijgt, terwijl het plan op hoofdlijnen goedgekeurd is. Het beoordelingskader dat langs beide plannen wordt gelegd is verschillend. Het plan op hoofdlijnen is beoordeeld op basis van beoordelingskader 1. Het uitgewerkte plan wordt beoordeeld op basis van beoordelingskader 2. Ook gedetailleerde plannen op hoofdlijnen zijn langs beoordelingskader 1 gelegd en kunnen dus niet voldoen aan de eisen die staan in beoordelingskader 2. Zo kan het dus voorkomen dat een plan op hoofdlijnen is goedgekeurd en het(zelfde) uitgewerkte plan 2025-2026 een herstelopdracht krijgt.