29% van de vmbo-leerlingen kiest voor een bètatechnische vervolgopleiding in het mbo

29% van de vmbo-leerlingen kiest voor een bètatechnische vervolgopleiding in het mbo

Vanuit de basisberoepsgerichte leerweg is het percentage leerlingen dat kiest voor een vervolgopleiding in de bètatechniek in de afgelopen jaren geleidelijk toegenomen...

Maak het voor vso-leerlingen aantrekkelijk om voor techniek te kiezen

In het voortgezet speciaal onderwijs (vso) is de instroom van jongeren die kiezen voor techniek relatief klein. De Sterk techniekonderwijs-regio Het Techniekloket...

STO LIVE “Op weg naar doorlopende leerroutes”

Op woensdag 16 maart 2022 vond het webinar 'Sterk Techniekonderwijs LIVE: Op weg naar een doorlopende leerweg' plaats.

Leerlingen opleiden tot echte allrounders in de metaal

Op CSG Groene Hart in Alphen aan den Rijn kunnen vmbo-leerlingen na de derde klas doorstromen naar de geïntegreerde leerroute ‘Constructiewerker’.

TruckAcademy West-Brabant

Bij de negen TruckAcademy’s die het land rijk is, werken bedrijfsleven, onderwijs en brancheorganisatie Bovag samen om het schreeuwende tekort aan bedrijfsautotechnici...

Ervaring opdoen gaat het beste in een echte praktijksituatie

Tiësto van Selm, die dit jaar begon met de doorlopende leerroute Constructiewerker, loopt stage bij C. van ’t Riet Zuiveltechnologie in Nieuwkoop.

Het stagebedrijf: Hoogenboom Staal in Nieuwveen

Hoogenboom Staal in Nieuwveen richtte twee stageplekken in voor leerlingen van de doorlopende leerroute Constructiewerker.

Techniekdocent Sjaak Okker over de nieuwe leerroute constructiewerker op Groene Hart NXT

Metaaltechniek is een razend populair vak op het Groene Hart NXT. Logisch dus dat er voor de geïntegreerde route in samenwerking met...

Meer leerlingen kiezen voor het beroepsgerichte vmbo

Uit de instroomcijfers van DUO blijkt dat sinds 2016 het percentage leerlingen in leerjaar 3 van het beroepsgerichte vmbo toeneemt.

Tabor College d’Ampte maakt basisschoolleerlingen enthousiast voor oude én nieuwe techniek

Twee jonge, gedreven docenten van het Tabor College D’Ampte uit Hoorn maken met hun activiteiten leerlingen van basisscholen enthousiast voor techniek.