Als de pauze afgelopen is, wil iedereen maar wat graag laten zien, hoe goed hun robot verschillende routes aflegt. Het is een succes voor alle deelnemers en wat leuk om te zien, dat ze voor elkaar applaudisseren.
En dan is het alweer tijd voor een volgende uitdaging. De leerlingen mogen aan de slag met de zogenaamde greenscreens. Ze kunnen hiermee hun eigen invulling geven aan een omgeving of landschap. Via de iPad maken ze connectie met een fotogalerij en kiezen een achtergrond van bijvoorbeeld een landschap, een vulkaanuitbarsting of een stadion. Vervolgens kunnen ze met allerlei spulletjes een voorstelling in de greenscreenbox maken, die verschijnt in hun eigen gekozen achtergrond. Er kunnen grappige, realistische of juist absurde voorstellingen worden gemaakt en ook kun je een video opnemen, met bewegende elementen.
Geweldig om te zien hoe ze naast het aanboren van hun creativiteit ook gelijk een stuk digitale techniek meekrijgen en ervaren welke mogelijkheden er op dit gebied zijn.
Ergens hoor ik een vraag aan onze begeleiders Hinke Brouwer en Andre van der Hoek: “Mogen we ook langer blijven, want ik wil nog zo graag met een drone vliegen…. “ Met een kleine uitloop in het programma worden al hun wensen ingewilligd.
De afgelopen periode hebben we ons bezig gehouden met het beschrijven van onze vervolgplannen en het afleggen van verantwoording. Veel woorden op papier, maar er gaat niets boven de ervaring, waarbij je ziet, hoe deze woorden in de praktijk zijn vertaald.