Hiermee start het filmpje op de website van www.sto-emmenterapel.nl . Op 17 februari zijn meer dan 900 leerlingen in de onderbouw van het vmbo van de samenwerkende scholen Sterk Techniek Onderwijs (STO) regio Emmen/Ter Apel op zoek gegaan naar de verdwenen medewerker van de maand.
Onderdeel van het STO activiteitenplan is om voor vmbo-leerlingen een promotie dag voor de technische profielen te organiseren. Het idee van projectleider Rob Spitzers was om de samenwerking te zoeken met de organisatie van de succesvolle “Innofuture“ dagen. Tijdens deze dagen maken innovatieve bedrijven uit de regio en leerlingen van basisscholen met de hulp van VO/MBO en HBO scholen met elkaar kennis. De logische gedachtegang was om dit concept verder uit te bouwen met leerlingen die nog een profiel in het vmbo moeten kiezen. Al snel werd duidelijk dat dit vanwege corona niet ging lukken. Vandaar dat de keuze is gemaakt om de techniekprofielen te promoten via een speciale interactieve website. Door het uitvoeren van opdrachten maken de deelnemers kennis met technische profielen en gaan ze op zoek gaan naar de verdwenen medewerker. Op deze site wordt vooral aandacht gegeven aan de beeldvorming van de verschillende profielen. Regionale bedrijven worden gelinkt aan de profielen. Bedrijven zijn gevraagd om via vlogs jonge werknemers het bedrijf te laten promoten.