Een voortgangsrapportage is geen verantwoording. In de voortgangsrapportage geven regio’s aan wat de stand van zaken is met betrekking tot Sterk Techniekonderwijs in de regio en wat de plannen zijn voor de komende periode. Dat doen ze aan de hand van een format. Het voorbeeld kunt u downloaden.
Format voortgangsrapportage STO (Pdf)
In september 2020 werd er een Webinar georganiseerd over de voortgangsrapportage. Tijdens het webinar was er ook aandacht voor het melden van wijzigingen en ‘corona’. Vooral de vraag: wat moet je doen als activiteiten door corona geen doorgang kunnen vinden’ houdt veel regio’s bezig.
Op basis van het Webinar zijn de veelgestelde vragen bijgewerkt. Nieuwe filters op onderwerp zijn ‘corona’, ‘melden van wijzigingen’ en ‘voortgangsrapportage’.
Ook ISK-leerlingen kunnen deelnemen aan STO-activiteiten. Scholen met een afdeling ISK hebben echter geen ‘recht’ op een deel van de subsidie. Een STO-regio kan besluiten een plan van een ISK-afdeling financieel te ondersteunen, maar dit is een besluit van de regio op basis van een plan. ISK-scholen met plannen rond techniek wordt geadviseerd contact op te nemen met de programmaleider STO in de regio van de school en samen te bespreken wat er mogelijk is.
Nee, dat kan niet, techniekregio’s kunnen niet meer wisselen naar techniekluw.
Nee, het budget dat overblijft uit de fase 2020-2024 moet terugbetaald worden aan OCW. Uit de verantwoording over deze fase blijkt hoe groot dit budget is.
De formats die bestaan uit ‘invulformulieren’ moeten gevolgd worden. Aan het format voor de begroting hoeft u zich niet te houden, maar wij adviseren u dat wel te doen. Voor DUS-I is het makkelijker een begroting te beoordelen in een format dat bekend is, dan in een door de regio ontwikkeld format.
Waar in het format voor de begroting ‘doelstellingen’ staat, kan ook gelezen worden ‘activiteiten’, ‘programmalijnen’ of een andere indeling die de regio gebruikt.