Voortgangsrapportage formats beschikbaar

location-on-map Alle provincies
Plannen maken, monitoren en evalueren Plannen maken, monitoren en evalueren
Handreikingen en tools Handreikingen en tools

Formats beschikbaar

Een voortgangsrapportage is geen verantwoording. In de voortgangsrapportage geven regio’s aan wat de stand van zaken is met betrekking tot Sterk Techniekonderwijs in de regio en wat de plannen zijn voor de komende periode. Dat doen ze aan de hand van een format. Het voorbeeld kunt u downloaden.

Format voortgangsrapportage STO (Pdf)

Format STO begroting (Excel)

 

Webinar

In september 2020 werd er een Webinar georganiseerd over de voortgangsrapportage. Tijdens het webinar was er ook aandacht voor het melden van wijzigingen en ‘corona’. Vooral de vraag: wat moet je doen als activiteiten door corona geen doorgang kunnen vinden’ houdt veel regio’s bezig.

Bekijk het Webinar

Download de presentatie

Op basis van het Webinar zijn de veelgestelde vragen bijgewerkt. Nieuwe filters op onderwerp zijn ‘corona’, ‘melden van wijzigingen’ en ‘voortgangsrapportage’.

Veelgestelde vragen

  • Mogen leerlingen van de afdeling ISK deelnemen aan STO-activiteiten?

    Ook ISK-leerlingen kunnen deelnemen aan STO-activiteiten. Scholen met een afdeling ISK hebben echter geen ‘recht’ op een deel van de subsidie. Een STO-regio kan besluiten een plan van een ISK-afdeling financieel te ondersteunen, maar dit is een besluit van de regio op basis van een plan. ISK-scholen met plannen rond techniek wordt geadviseerd contact op te nemen met de programmaleider STO in de regio van de school en samen te bespreken wat er mogelijk is.

     

     

  • Wij overwegen van techniek-regio techniekluwe regio te worden kan dat?

    Nee, dat kan niet, techniekregio’s kunnen niet meer wisselen naar techniekluw.

  • Mag het budget dat overblijft in 2024 ingezet worden in 2025 en verder?

    Nee, het budget dat overblijft uit de fase 2020-2024 moet terugbetaald worden aan OCW. Uit de verantwoording over deze fase blijkt hoe groot dit budget is.

  • Voor de nieuwe STO-periode zijn verschillende formats ontwikkeld, moeten we ons aan deze formats houden?

    De formats die bestaan uit ‘invulformulieren’ moeten gevolgd worden. Aan het format voor de begroting hoeft u zich niet te houden, maar wij adviseren u dat wel te doen. Voor DUS-I is het makkelijker een begroting te beoordelen in een format dat bekend is, dan in een door de regio ontwikkeld format.
    Waar in het format voor de begroting ‘doelstellingen’ staat, kan ook gelezen worden ‘activiteiten’, ‘programmalijnen’ of een andere indeling die de regio gebruikt.

  • Welke activiteiten en uren vanuit de mbo-partners zijn subsidiabel binnen Sterk Techniekonderwijs?

    • Uren die voortvloeien uit het samenwerken om contact te leggen en te houden, zoals deelnemen aan de stuurgroep, projectgroepen en vergaderingen zijn NIET subsidiabel.
    • Reguliere kosten die het mbo maakt voor promotie en oriëntatie van vmbo-leerlingen op het mbo, zoals een meeloopdag voor vmbo-leerlingen, een presentatie of wervingsactiviteit zijn NIET subsidiabel.
    • Extra en niet-reguliere taken die voortvloeien uit STO, zoals een mbo-docent die een deel van keuzevakken uitvoert, of meewerkt in een techlab of deelneemt in uren aan een STO-evenement zijn WEL subsidiabel. Dit zijn extra niet-reguliere taken.
    Download Handreiking subsidiabele kosten

Bekijk meer inspiratievoorbeelden